Regulamin Obiektu
Będziemy Państwu bardzo wdzięczni za współpracę w przestrzeganiu niniejszego regulaminu, który ma służyć zapewnieniu spokoju i bezpieczeństwa pobytu wszystkich naszych Gości.
§1.
- Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie pensjonatu i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji, zapłatę zadatku lub całej należności za pobyt w Pensjonacie Pod Kotelnicą. Dokonując ww. czynności, Gość potwierdza, iż zapoznał się z regulaminem i akceptuje jego warunki.
- Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie Pensjonatu Pod Kotelnicą.
- Regulamin jest dostępny do wglądu w recepcji oraz na stronie internetowej: http://www.podkotelnica.pl/regulamin
- Pensjonat zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia usług osobom nieprzestrzegającym niniejszego Regulaminu.
§2.
- Rezerwacji miejsc noclegowych można dokonywać osobiście w budynku Pensjonatu Pod Kotelnicą ( w recepcji ), telefonicznie pod numerem 18 265 44 77, lub za pomocą poczty e-mail pod adresem: kontakt@podkotelnica.pl.
- Osobom, które nie dokonały rezerwacji i/lub nie wpłaciły zadatku zakwaterowanie nie jest gwarantowane.
- Dokonując rezerwacji Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych tylko i wyłącznie w celach marketingowych przez Pensjonat Pod Kotelnicą zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 101 z 2002 r. poz. 926 z późniejszymi zmianami).
- Dokonując rezerwacji, Klient wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie jego danych osobowych koniecznych do wykonania usługi hotelowej. Dane osobowe przechowywane są i przetwarzane przez Pensjonat Pod Kotelnicą na zasadach określonych w Ustawie o Ochronie Danych Osobowych oraz Polityce Prywatności.
- Rezerwacji można dokonać na osobę fizyczną bądź osobę prawną.
- Po dokonaniu rezerwacji Gość otrzymuje drogą elektroniczną potwierdzenie wstępnej rezerwacji wraz z numerem rezerwacji.
- Gość po otrzymaniu potwierdzenia wstępnej rezerwacji jest obowiązany do uiszczenia opłaty rezerwacyjnej stanowiącej zadatek w rozumieniu art.394 KC w wysokości 30% - 50% kosztów pobytu do 3 dni od daty wykonania rezerwacji wstępnej, lub w terminie uzgodnionym z recepcją. Niniejszej wpłaty należy dokonać na konto: Bank Spółdzielczy w Bukowinie Tatrzańskiej PL 55 8791 0009 0000 0008 0002 0001 KOD SWIFT: POLUPLPR, w tytule podając nazwisko oraz numer rezerwacji.
- Za datę wpłynięcia opłaty rezerwacyjnej uznaje się datę zaksięgowania przelewu na ww. koncie.
- Pensjonat zastrzega sobie prawo do usunięcia rezerwacji w przypadku braku zaksięgowania na ww. koncie opłaty rezerwacyjnej do 4 dni od daty dokonania rezerwacji.
- Pozostałe koszty pobytu gość jest obowiązany uiścić w dniu przyjazdu gotówką lub kartą płatniczą w chwili zameldowania w obiekcie. Nie akceptujemy karty płatniczej American Express.
- Opłata rezerwacyjna stanowiąca zadatek jest bezzwrotna, chyba że rezygnacja z rezerwacji następuje najpóźniej 21 dni przed planowanym rozpoczęciem pobytu– w takiej sytuacji istnieje możliwość wykorzystania zadatku na inny pobyt w terminie 6 miesięcy od daty anulowania poprzedniej rezerwacji lub zwrot 50% wpłaconej kwoty.
- W przypadku rezygnacji z pobytu w trakcie trwania doby hotelowej, Pensjonat nie zwraca opłaty za daną dobę hotelową. Pozostała część kwoty za niewykorzystany pobyt może zostać zwrócona na wniosek klienta tylko w przypadku sprzedaży zwolnionych miejsc noclegowych po tej samej cenie i na taki sam okres pobytu.
- W przypadku zakupienia pakietów pobytowych (oferta świąteczna, sylwestrowa, wielkanocna itp.) niewykorzystanie jakiegokolwiek świadczenia podczas pobytu, jak również jego skrócenie nie powoduje zwrotu pieniędzy. Świadczenia zawarte w pakiecie stanowią integralną całość i nie ma możliwości dokonania osobnej ich wyceny.
- Brak zameldowania Gościa do 8:00 rano dnia następnego ( dzień później od zarezerwowanego dnia przyjazdu ) jest równoznaczne z rezygnacją z pobytu, jeżeli nie ustalono inaczej z recepcją.
- Wszelkie dostępne promocje/rabaty nie łączą się ze sobą.
- W celu otrzymania faktury Gość ma obowiązek poinformować recepcję o tym fakcie, najpóźniej w dniu wykonania opłaty rezerwacyjnej. Na zaksięgowany zadatek zostanie wystawiona faktura zaliczkowa. Informacja złożona po tym czasie spowoduje wystawienie faktury na imię i nazwisko Gościa.
- Firma dokonująca rezerwacji pobytu w postaci konferencji, szkolenia, wyjazdu integracyjnego, eventu obowiązana jest do podpisania przed wpłatą zadatku umowy dotyczącej organizacji i świadczenia zamawianych usług.
§3.
- Pokój w Pensjonacie Pod Kotelnicą wynajmowany jest na doby hotelowe. Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 16:00 i trwa do godziny 11:00 dnia następnego.
- Usługa zameldowania oraz wymeldowania Gości jest możliwa w godzinach 8:00 - 22:00.
- Przedłużenie doby hotelowej do godziny 14:00 wiąże się z dodatkową opłatą w wysokości 80 PLN/pokój. Życzenie wydłużenia doby hotelowej należy zgłosić najpóźniej w dniu wymeldowania do godziny 9:00. Obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy wydłużenia doby hotelowej w przypadku braku dostępności pokoi.
- Życzenie przedłużenia pobytu poza okres zarezerwowany, powinno zostać przez Gościa zgłoszone w recepcji najpóźniej w przed dzień wyjazdu. Pensjonat uwzględnia życzenia przedłużenia pobytu o kolejną/e dobę/y w przypadku posiadania dostępnych pokoi, zgodnie z obowiązującym cennikiem.
- W przypadku niewymeldowania się do czasu zakończenia doby hotelowej, Pensjonat zastrzega sobie prawo do usunięcia pozostawionych rzeczy w pokoju na koszt i ryzyko Gościa oraz zdeponowanie ww. rzeczy w szatni hotelowej bądź innym wolnym pokoju lub automatycznego przedłużenia doby zgodnie z obwiązującym cennikiem.
- Pensjonat Pod Kotelnicą zastrzega sobie prawo do zameldowania wyłącznie osób pełnoletnich.
- Gość wynajmujący pokój zobowiązany jest do okazania pracownikowi recepcji przy zameldowaniu dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego tożsamość celem identyfikacji. W przypadku odmowy okazania przez Gościa ważnego dokumentu tożsamości Pensjonat może odmówić zameldowania.
- Pensjonat może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu naruszył niniejszy Regulamin, w szczególności poprzez wyrządzenie szkody na mieniu pensjonatu lub mieniu Gości, szkody na osobie Gości, pracownika, lub innych osobach przebywających w pensjonacie, albo też w inny sposób zakłócił spokojny pobyt Gości lub funkcjonowania Pensjonatu.
- Pensjonat może odmówić przyjęcia każdego innego Gościa, który w ocenie obsługi zagraża bezpieczeństwu, zdrowiu, życiu innych Gości, pracowników.
- W godzinach 23:00 – 7:00 w obiekcie mogą przebywać osoby wyłącznie zameldowane.
- Gość Pensjonatu nie może przekazywać pokoju osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę.
- W przypadku otwarcia rachunku za usługi gastronomiczne podczas pobytu w hotelu, paragon fiskalny/faktura wydany/a będzie w recepcji po uiszczeniu płatności za usługi, najpóźniej w chwili wymeldowania.
§4.
- Pensjonat Pod Kotelnicą, dodatkowo, na życzenie Gościa świadczy nieodpłatnie usługi:
- Udzielania informacji związanych z pobytem i podróżą
- Przechowywania pieniędzy i przedmiotów wartościowych zgodnie z §6 pkt. 4 z wyłączeniem §6 pkt. 6
- Przechowywania bagażu gościa. Pensjonat może odmówić przyjęcia na przechowanie bagażu w terminach innych niż daty pobytu Gościa oraz rzeczy nie mających cech bagażu osobistego
- Przechowywania sprzętu sportowego
- Parking niestrzeżony i bezpłatny jest przeznaczony tylko dla Gości Pensjonatu Pod Kotelnicą. Nie ponosimy odpowiedzialności za pojazdy pozostawione na parkingu oraz rzeczy znajdujące się w środku. Pensjonat nie dokonuje rezerwacji miejsc parkingowych.
- Korzystanie ze Strefy Spa Pensjonatu Pod Kotelnicą jest możliwe po zapoznaniu się z regulaminem Strefy SPA, dostępnym przy wejściu do ww. strefy. Wejście na teren SPA oznacza automatycznie akceptację regulaminu.
§5.
- Korzystanie z usług Pensjonatu Pod Kotelnicą odbywa się z poszanowaniem dobrych obyczajów i ogólnie przyjętych norm społecznych, w tym ciszy nocnej obowiązującej od godziny 22:00 do 6:00.
- Osoby niepełnoletnie powinny znajdować się na terenie obiektu pod stałym nadzorem rodziców lub opiekunów prawnych. Rodzice/opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie uszkodzenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych powstałe w wyniku działania osób niepełnoletnich, nad którymi mają obowiązek sprawowania opieki.
- Korzystanie z wyposażenia Pensjonatu Pod Kotelnicą powinno być zgodne z jego przeznaczeniem. Zniszczenia, uszkodzenia mienia pensjonatu, powstałe z winy Gościa lub z winy odwiedzających go osób, Gość ponosi odpowiedzialność finansową zgodnie z załącznikiem numer 1 do niniejszego regulaminu. W przypadku uszkodzenia mienia pensjonatu nie zawartego w załączniku nr 1 Pensjonat Pod Kotelnicą zastrzega sobie prawo do indywidualnej wyceny szkody. Odpowiedzialność finansowa obejmuje szkody wyrządzone zarówno te powstałe w trakcie pobytu, jak i ujawnione po wyjeździe Gościa.
- Gość ma obowiązek poinformować recepcję Pensjonatu Pod Kotelnicą o wystąpieniu szkody, niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
- Gość obiektu ponosi odpowiedzialność finansową za wszystkie dobra i usługi wykorzystane w trakcie pobytu.
- Każdorazowo Gość, opuszczający pokój, ze względów bezpieczeństwa powinien wyciągnąć kartę pokojową z gniazda w celu wyłączenia zasilania w pokoju oraz zamknąć drzwi i okna.
§6.
- Pensjonat Pod Kotelnicą ma obowiązek zapewnić:
- Warunki do nieskrępowanego wypoczynku Gościa.
- Bezpieczeństwo pobytu, w tym zachowanie tajemnicy informacji dotyczących Gości.
- Profesjonalną i uprzejmą obsługę
- Wykonywanie niezbędnej naprawy urządzeń podczas nieobecności Gościa, a w przypadku jego obecności tylko wówczas gdy wyrazi zgodę i życzenie. W miarę posiadanych możliwości przydzielić inny pokój lub w inny sposób złagodzić niedogodności, gdy występujące w pokoju usterki nie będą mogły być usunięte.
- Pensjonat pod Kotelnicą świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług, prosimy o niezwłoczne zgłoszenie ich w recepcji.
- Gość ma prawo do złożenia reklamacji. Reklamację należy złożyć na piśmie w recepcji pensjonatu. Czas rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni.
- Gość powinien umieścić wszelkie kosztowności, pieniądze oraz inne przedmioty o znacznej wartości w sejfie. Pensjonat oferuje nieodpłatnie możliwość umieszczenia ww. przedmiotów w sejfie depozytowym znajdującym się w recepcji.
- Podmiot prowadzący pensjonat odpowiada z tytułu utraty lub uszkodzenia pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną wyłącznie, jeśli przedmioty te zostały oddane na przechowanie do depozytu w recepcji.
- Pensjonat Pod Kotelnicą zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia do depozytu przedmiotów o dużej wartości, znacznych kwot pieniężnych, przedmiotów zagrażających bezpieczeństwu oraz przedmiotów wielkogabarytowych, których nie można umieścić w sejfie.
§7.
- Drzwi wejściowe w godzinach 23:00 – 7:00 mogą być otwierane za pomocą karty – klucza.
- Pensjonat Pod Kotelnicą bezwzględnie nie akceptuje pobytu zwierząt.
- Zabronione jest używanie w pokojach grzałek, suszarek, żelazek elektrycznych i innych podobnych urządzeń nie stanowiących wyposażenia pokoju o mocy większej niż 1000 Vat.
- W budynku zabrania się:
- Chodzenia w butach narciarskich,
- Wnoszenia sprzętu narciarskiego i sportowego,
- W salach ogólnodostępnych ( w tym restauracji ) wnoszenia żywności i napojów ( w tym napojów alkoholowych ) zakupionej/ych poza pensjonatem,
- Wynoszenia z części restauracyjnej żywności,
- Spożywania alkoholu i napojów alkoholowych w miejscach ogólnodostępnych poza restauracją i drink-barem,
- Zabrania się wynoszenia ręczników poza teren obiektu. Istnieje możliwość wypożyczenia w recepcji ręczników w cenie 8 PLN/ szt.
- Obiadokolacje są serwowane w godzinach 16:00 – 18.00. Istnieje możliwość obiadokolacji w godzinach 18:00-20:00 za dodatkową opłatą 10 zł./każdy obiad, po uprzednim poinformowaniu recepcji, w innym przypadku niewykorzystany obiad przepada.
- Pensjonat nie ponosi odpowiedzialności za niedogodności od niego niezależne, np. przerwy w dostawie wody lub prądu.
- W Pensjonacie i jego bezpośrednim otoczeniu palenie tytoniu, wyrobów tytoniowych, używanie papierosów elektrycznych, podgrzewaczy tytoniu i używanie ognia otwartego jest surowo zabronione. W przypadku złamania zapisu regulaminu dot. zakazu palenia pensjonat ma prawo nałożyć na Gościa karę pieniężną w wysokości 500 PLN.
- W przypadku, gdy złamanie zakazu palenia przez Gościa uruchomi alarm przeciwpożarowy, co skutkuje interwencją straży pożarnej, obiekt nałoży na Gościa karę związaną z pokryciem kosztów interwencji straży pożarnej.
- Na terenie Pensjonatu Pod Kotelnicą zabrania się sprzedaży obnośnej.
- Osoby odwiedzające Gości Pensjonatu mogą przebywać na terenie obiektu w godzinach 7:00 - 23:00 po uprzednim poinformowaniu recepcji.
- Przedmioty pozostawione przez wyjeżdżającego gościa w pokoju będą odesłane na jego pisemny wniosek, na adres wskazany przez gościa oraz na jego koszt. W przypadku nie otrzymania takiej dyspozycji, przedmioty znalezione zostaną rozdysponowane zgodnie z Ustawą z dn. 20.03.2015 o Rzeczach znalezionych (Dz. U. poz. 397).
- W pokojach hotelowych nie można przechowywać ładunków niebezpiecznych: broni i amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych, iluminacyjnych i innych materiałów uznanych za niebezpieczne.
- W przypadku zagubienia, zniszczenia kluczy do narciarni lub karty pokojowej Gość ponosi odpowiedzialność finansową w kwocie 100 PLN za każdy klucz oraz 30 PLN za każdą kartę.
- Pensjonat zastrzega sobie prawo do przeniesienia rezerwacji Gościa na inny, dogodny i dostępny termin w przypadku wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej przyjęcie Gościa w zarezerwowanym pierwotnie terminie.
- W przypadku braku możliwości kontynuacji świadczenia usług hotelowych, spowodowanych siłą wyższą, Pensjonat Pod Kotelnicą, ze względów bezpieczeństwa, zastrzega sobie prawo do wymeldowania Gości i zwrócenia kosztów za niewykorzystany pobyt.
- Dokonując płatności Polskim Bonem Turystycznym Gość jednocześnie oświadcza, że usługi hotelarskie, za które dokonuje płatności, realizowane są na rzecz dziecka, na które osobie uprawnionej, w rozumieniu ustawy o Polskim Bonie Turystycznym z dnia 15 lipca 2020 r. przyznano świadczenie w formie bonu.
- Na terenie Pensjonatu Pod Kotelnicą obowiązuje niniejszy Regulamin oraz wytyczne Ministerstwa Rozwoju w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce ( zwane dalej „Wytyczne” ), do czasu ich odwołania. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z Wytycznymi, pierwszeństwo w zastosowaniu mają Wytyczne.
- Goście rażąco naruszający przepisy niniejszego Regulaminu mogą zostać wyproszeni z obiektu, przez obsługę Pensjonatu, ze skutkiem natychmiastowym oraz będą zobowiązani do niezwłocznego uregulowania należności za wykorzystane usługi.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. KODEKS CYWILNY ( tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1145, 1495, z 2020 r. poz. 875 ).
NINIEJSZY REGULAMIN ZOSTAŁ ZATWIERDZONY PRZEZ WŁAŚCICIELI, KADRĘ KIEROWNICZĄ I PRACOWNIKÓW OBIEKTU I WCHODZI W ŻYCIE Z DNIEM 15 WRZEŚNIA 2020 ROKU.
Załącznik numer 1 do Regulaminu Obiektu
Cennik
Niniejszy załącznik zawiera koszty za poszczególne zniszczenie/uszkodzenie mienia Pensjonatu Pod Kotelnicą*
l.p. | przedmiot | Cena ( za sztukę ) |
1. | Informator | 150 PLN |
2. | Zawieszka hotelowa | 50 PLN |
3. | Karta – klucz | 30 PLN |
4. | Klucz do narciarni | 100 PLN |
5. | Pościel | 100 PLN |
6. | Ręcznik lub stopka | 40 PLN |
7. | Telewizor | 1600 PLN |
8. | Pilot TV | 40 PLN |
9. | Czajnik elektryczny | 400 PLN |
10. | Wykładzina | 500 PLN |
11. | Zamek hotelowy z klamką | 3000 PLN |
12. | Włącznik hotelowy prądu na kartę | 300 PLN |
13. | Telefon | 150 PLN |
14. | Kabina prysznicowa | 1500 PLN |
15. | Dozownik mydła | 30 PLN |
16. | Suszarka do włosów | 200 PLN |
*w przypadku uszkodzenia mienia pensjonatu nie zawartego w niniejszym załączniku Pensjonat Pod Kotelnicą zastrzega sobie prawo do indywidualnej wyceny szkody.
Regulamin rezerwacji
- Rezerwacji miejsc noclegowych można dokonywać osobiście w budynku Pensjonatu Pod Kotelnicą ( w recepcji ), telefonicznie pod numerem 18 265 44 77, lub za pomocą poczty e-mail pod adresem: kontakt@podkotelnica.pl.
- Osobom, które nie dokonały rezerwacji i/lub nie wpłaciły zadatku zakwaterowanie nie jest gwarantowane.
- Dokonując rezerwacji Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych tylko i wyłącznie w celach marketingowych przez Pensjonat Pod Kotelnicą zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 101 z 2002 r. poz. 926 z późniejszymi zmianami).
- Dokonując rezerwacji, Klient wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie jego danych osobowych koniecznych do wykonania usługi hotelowej. Dane osobowe przechowywane są i przetwarzane przez Pensjonat Pod Kotelnicą na zasadach określonych w Ustawie o Ochronie Danych Osobowych oraz Polityce Prywatności.
- Rezerwacji można dokonać na osobę fizyczną bądź osobę prawną.
- Po dokonaniu rezerwacji Gość otrzymuje drogą elektroniczną potwierdzenie wstępnej rezerwacji wraz z numerem rezerwacji.
- Gość po otrzymaniu potwierdzenia wstępnej rezerwacji jest obowiązany do uiszczenia opłaty rezerwacyjnej stanowiącej zadatek w rozumieniu art.394 KC w wysokości 30% - 50% kosztów pobytu do 3 dni od daty wykonania rezerwacji wstępnej, lub w terminie uzgodnionym z recepcją. Niniejszej wpłaty należy dokonać na konto: Bank Spółdzielczy w Bukowinie Tatrzańskiej PL 55 8791 0009 0000 0008 0002 0001 KOD SWIFT: POLUPLPR, w tytule podając nazwisko oraz numer rezerwacji.
- Za datę wpłynięcia opłaty rezerwacyjnej uznaje się datę zaksięgowania przelewu na ww. koncie.
- Pensjonat zastrzega sobie prawo do usunięcia rezerwacji w przypadku braku zaksięgowania na ww. koncie opłaty rezerwacyjnej do 4 dni od daty dokonania rezerwacji.
- Pozostałe koszty pobytu gość jest obowiązany uiścić w dniu przyjazdu gotówką lub kartą płatniczą w chwili zameldowania w obiekcie. Nie akceptujemy karty płatniczej American Express.
- Opłata rezerwacyjna stanowiąca zadatek jest bezzwrotna, chyba że rezygnacja z rezerwacji następuje najpóźniej 21 dni przed planowanym rozpoczęciem pobytu, a zarezerwowany pokój zostanie ponownie sprzedany – w takiej sytuacji istnieje możliwość wykorzystania zadatku na inny pobyt w terminie 6 miesięcy od daty anulowania poprzedniej rezerwacji lub zwrot 50% wpłaconej kwoty.
- W przypadku rezygnacji z pobytu w trakcie trwania doby hotelowej, Pensjonat nie zwraca opłaty za daną dobę hotelową. Pozostała część kwoty za niewykorzystany pobyt może zostać zwrócona na wniosek klienta tylko w przypadku sprzedaży zwolnionych miejsc noclegowych po tej samej cenie i na taki sam okres pobytu.
- W przypadku zakupienia pakietów pobytowych (oferta świąteczna, sylwestrowa, wielkanocna itp.) niewykorzystanie jakiegokolwiek świadczenia podczas pobytu, jak również jego skrócenie nie powoduje zwrotu pieniędzy. Świadczenia zawarte w pakiecie stanowią integralną całość i nie ma możliwości dokonania osobnej ich wyceny.
- Brak zameldowania Gościa do 8:00 rano dnia następnego ( dzień później od zarezerwowanego dnia przyjazdu ) jest równoznaczne z rezygnacją z pobytu, jeżeli nie ustalono inaczej z recepcją.
- Wszelkie dostępne promocje/rabaty nie łączą się ze sobą.
- W celu otrzymania faktury Gość ma obowiązek poinformować recepcję o tym fakcie, najpóźniej w dniu wykonania opłaty rezerwacyjnej. Na zaksięgowany zadatek zostanie wystawiona faktura zaliczkowa. Informacja złożona po tym czasie spowoduje wystawienie faktury na imię i nazwisko Gościa.
- Firma dokonująca rezerwacji pobytu w postaci konferencji, szkolenia, wyjazdu integracyjnego, eventu obowiązana jest do podpisania przed wpłatą zadatku umowy dotyczącej organizacji i świadczenia zamawianych usług.
Regulamin funkcjonowania Pensjonatu/ zasady zapewnienia bezpieczeństwa w związku z zagrożeniem COVID-19
Celem wdrążanych procedur jest zwiększenie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia dla pracowników ( obsługi ) oraz gości Pensjonatu. Minimalizowanie ryzyka zakażenia Gości oraz innych osób z zewnątrz, w tym dostawców. Ograniczenie liczby kontaktów na terenie Pensjonatu w danym przedziale czasowym, w ramach zabezpieczenia przed ryzykiem zakażenia. Kompleksowe działanie dostosowanie do etapu zaawansowania stanu epidemicznego.
- Umieszczono w widocznym miejscu przed wejściem do pensjonatu i w recepcji informację o maksymalnej liczbie klientów mogących jednocześnie przebywać w danej części obiektu. Umieszczona została szyba ochronna / przeciwwirusowa w recepcji pensjonatu.
- Umieszczone zostały na terenie pensjonatu dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk dostępnych dla gości, a w szczególności przy wejściach na teren obiektu, w obszarze recepcji, przy wejściu do windy, punktów gastronomicznych oraz przy wyjściu z toalet.
- W recepcji pensjonatu jest możliwość zakupu maseczek ochronnych.
- Wywieszone zostały w pomieszczeniach sanitarnohigienicznych instrukcje dot. mycia rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek, zdejmowania i zakładania maseczki, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji – instrukcje prawidłowej dezynfekcji rąk.
- Zapewniamy sprzęt i środki oraz monitorujemy codzienne prace porządkowe, ze szczególnym uwzględnieniem dezynfekowania powierzchni dotykowych – poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów w pomieszczeniach pracy i w pomieszczeniach do spożywania posiłków należy przestrzegać wymaganego dystansu przestrzennego między personelem a gośćmi (minimum 2 metry).
- Ograniczanie do minimum czasu przebywania gości przy recepcji.
- Ustalamy i kontrolujemy maksymalną liczbę gości w pensjonacie – na podstawie liczby dostępnych pokoi.
- Wyłączenie z użytkowania pomieszczeń takich jak:, pokój zabaw dla dzieci, część rekreacyjna SPA & Wellnes, , bilardu, w których mogą tworzyć się skupiska ludzi, do czasu wejścia w kolejną fazę odmrażania. Umożliwienie korzystania z w/w. przestrzeni w sytuacji wynajęcia na wyłączność przez gości hotelu wspólnie zakwaterowanych.
- Istnieje możliwość użytkowania sali konferencyjnych na zasadach opisanych aktualnymi przepisami prawa (zachowanie dystansu społecznego wynoszącego minimum 2 m odległości osoby od osoby).
- Obowiązuje bezwzględny zakaz przebywania w pensjonacie osób nie niezakwaterowanych.
- Na bieżąco dezynfekujemy, nie rzadziej niż co godzinę, ogólnych toalet, windy, blatu recepcyjnego (po każdym gościu), klamek, poręczy, uchwytów, telefonów, klawiatury komputerów, urządzeń w pomieszczeniach socjalnych oraz innych, często dotykanych powierzchni.
- Precyzyjne dozujemy profesjonalne środki myjące w każdym pokoju.
- Ograniczamy rutynowe sprzątanie pokoi, które odbywać się będzie na specjalne życzenie Gościa.
- Po każdym kliencie robimy rutynowe sprzątniecie pokoju i dezynfekcję wszystkich powierzchni dotykowych (w tym oparcia krzeseł), sprzętu (np. piloty) i łazienki po sprzątnięciu pomieszczenia – dokonujemy ozonowania wnętrza.
- Pokój będzie ponownie wynajęty po zakończeniu dezynfekcji w okresie zgodnym z instrukcją urządzenia służącego do ozonowania, zleceń producenta stosowanej technologii.
- Personel sprzątający jest wyposażony w przyłbice i rękawiczki, a w razie potrzeby w fartuch z długim rękawem. Pościel i ręczniki prane w temp. Min 60 ºC z dodatkiem detergentu. Prane i dostarczane w reżimie sanitarnym.
- Obowiązuje zakaz używania hotelowych suszarek nadmuchowych w łazienkach pokojowych.
- W miarę możliwości wietrzymy wszystkie pomieszczenia pensjonatu bądź będziemy ozonować powierzchnie wspólne, w wyznaczonych zakresach czasowych.
- Funkcjonowanie baru w pensjonacie wyłącznie w reżimie sanitarnym ( z uwzględnieniem zakazu organizowania posiłków w formie bufetu).
Serwujemy posiłki tylko dla gości pensjonatu w przestrzeni restauracji z zachowaniem minimum 2 m odległości między osobami spożywającymi posiłek
- W związku z zagrożeniem wirusem COVID -19 pensjonat ma prawo do zawieszenia lub ograniczenia usług, które zwiększałaby zagrożenie gości oraz personelu pensjonatu (np. dostarczanie bagaży do pokoju itp.)
- Wyznaczyliśmy i przygotowaliśmy (wyposażone w środki ochrony indywidualnej i płyn dezynfekujący) pomieszczenie, lub pokój, w którym będzie można czasowo odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych.
- Przygotowaliśmy w określonym miejscu (łatwy dostęp) potrzebnych numerów telefonów do stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.
- Informujemy wszystkich gości oraz potencjalnych klientów pensjonatu o procedurach bezpieczeństwa zastosowanych w związku z wirusem COVID-19 w obiekcie.
Zarząd Pensjonatu będzie bardzo wdzięczny za współpracę w przestrzeganiu niniejszego Regulaminu który ma służyć zapewnieniu spokoju i bezpieczeństwa w trakcie pobytu naszych Gości.
POLITYKA BEZPIECZEŃTWA W „ABP PODHALE SP. Z O.O.”
Część I – Wstęp
§ 1
Zgodnie z art. 39a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 1997 Nr 133 poz. 883 z późn. Zm.), zwanej dalej „ustawą” oraz z § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz.U. z 2004 r. Nr 100, poz. 1024), zwanego dalej „rozporządzeniem”, ustanawia się „Politykę Bezpieczeństwa”.
§ 2
Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o jednostce organizacyjnej, należy przez to rozumieć ABP Podhale Sp. z o.o., posługującą się numerem KRS: 275665, jako Administratora Danych Osobowych reprezentowanego przez Zarząd.
Część II – Zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych
§ 1
Każda osoba, mająca dostęp do danych osobowych przetwarzanych w jednostce organizacyjnej jest zobowiązana do zapoznania się z niniejszym dokumentem.
§ 2
Wymagany przez rozporządzenie wykaz budynków, pomieszczeń lub części pomieszczeń tworzących obszar, w którym przetwarzane są dane osobowe (zwany dalej „obszarem przetwarzania”) stanowi załącznik nr 1 do niniejszego dokumentu.
§ 3
Wymagany przez rozporządzenie wykaz zbiorów danych osobowych wraz ze wskazaniem programów zastosowanych do przetwarzania tych danych, opis struktury zbiorów danych wskazujący zawartość poszczególnych pól informacyjnych i powiązania między nimi oraz sposób przepływu danych pomiędzy poszczególnymi systemami, stanowi załącznik nr 2 do niniejszego dokumentu.
§ 4
Osoby, które przetwarzają w jednostce organizacyjnej dane osobowy, muszą posiadać pisemne upoważnienie do przetwarzania danych nadane przez Administratora Danych Osobowych (załącznik nr 3 do niniejszego dokumentu) oraz podpisać oświadczenie o zachowaniu poufności tych danych (załącznik nr 4 do niniejszego dokumentu).
§ 5
Każda osoba posiadająca upoważnienie do przetwarzania danych osobowych posiada swój identyfikator oraz hasło, pozwalające na zalogowanie się do systemu informatycznego, w którym przetwarzane są dane osobowe. Techniczne wymagania, jakie musi spełnić hasło, określone zostały
w części II § 2 Instrukcji Zarządzania Systemem Informatycznym.
§ 6
W przypadku konieczności dostępu do obszaru przetwarzania osób, nieposiadających upoważnienia,
o jakim mowa w § 4 (załącznik nr 3 do niniejszego dokumentu), które muszą dokonać doraźnych prac o charakterze serwisowym lub innym, podpisują oświadczenie o zachowaniu poufności (załącznik nr 4 do niniejszego dokumentu), chyba że czynności odbywają się pod nadzorem osoby upoważnionej do przetwarzania danych.
§ 7
Zlecenie podmiotowi zewnętrznemu przetwarzania danych osobowych może nastąpić wyłącznie
w ramach umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 31 ustawy.
§ 8
Udostępnienie danych osobowych podmiotowi zewnętrznemu może nastąpić wyłącznie po pozytywnym zweryfikowaniu ustawowych przesłanek dopuszczalności takiego udostępnienia, przez co rozumie się w szczególności właściwie umotywowany wniosek podmiotu uprawnionego.
§ 9
Dokumenty zawierające dane osobowe przechowywane w formie papierowej, upoważnione osoby przechowują w obszarze przetwarzania danych w szafach zamykanych na klucz.
W przypadku konieczności zniszczenia papierowych dokumentów zawierających dane osobowe, ich zniszczenie dokonuje się poprzez pocięcie w niszczarce.
§ 10
Zasady przetwarzania danych osobowych w systemie informatycznym określone są w „Instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych w ABP Podhale Sp. z o.o.”
§ 11
Nadzór nad przetwarzaniem danych osobowych w jednostce organizacyjnej sprawuje prezes zarządu, który może wyznaczyć pełnomocnika ds. danych osobowych do którego zadań będzie należało bezpośrednie nadzorowanie stanu realizacji procedur związanych z ochroną danych osobowych,
a w razie potrzeby także bezpośrednia realizacja procedur w imieniu prezesa zarządu. Upoważnienie dla pełnomocnika ds. danych osobowych stanowi załącznik nr 5 do niniejszego dokumentu.
W przypadku wyznaczenia pełnomocnika ds. danych osobowych należy do niego odnosić obowiązki przewidziane w paragrafach następujących dla osoby nadzorującej przetwarzanie danych.
§ 12
Osoba nadzorująca przetwarzanie danych prowadzi wykaz zbiorów danych osobowych przetwarzanych w jednostce organizacyjnej (załącznik nr 2 do niniejszego dokumentu) oraz, kiedy jest to wymagane przez przepisy, zgłasza zbiory do rejestracji do GIODO. W ramach nadzoru nad przetwarzaniem danych, osoba ta sprawdza w szczególności cele, zakres przetwarzania, czas przetwarzania oraz sposoby zabezpieczenia danych osobowych. Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 3 do niniejszego dokumentu) nadaje osoba nadzorująca przetwarzanie danych, która jest także zobowiązana do przeprowadzania analizy ryzyk związanych
z zagrożeniami związanymi z przetwarzaniem danych osobowych w jednostce organizacyjnej.
§ 13
Osoba nadzorująca przetwarzanie danych prowadzi również następujące wykazy:
- ewidencję osób, którym nadano upoważnienia do przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 6 do niniejszego dokumentu)
- wykaz pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe, stanowiących obszar przetwarzania (załącznik nr 1 do niniejszego dokumentu)
- wykaz podmiotów i osób, którym udostępniono dane (załącznik nr 7 i nr 9 do niniejszego dokumentu)
- wykaz podmiotów, z którymi zawarto umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w rozumieniu art. 31 ustawy (załącznik nr 8 do niniejszego dokumentu)
§ 14
Osoby upoważnione do przetwarzania danych mają obowiązek:
- przetwarzać je zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą
i rozporządzeniem - nie udostępniać ich oraz uniemożliwiać dostęp do nich osobom nieupoważnionym
- zabezpieczać je przed zniszczeniem
§ 15
W przypadku otrzymania wniosku o udostępnienie danych osobowych od osoby, które one dotyczą, osoba wyznaczona przez osobę nadzorującą przetwarzanie danych przygotowuje odpowiedź w ciągu 30 dni.
§ 16
W przypadku zbierania danych osobowych od osoby, której one dotyczą, osoba nadzorująca przetwarzania danych jest obowiązana poinformować te osobę w przystępnej dla niej formie o:
- adresie swojej siedziby i pełnej nazwie,
- celu zbierania danych, a w szczególności o znanych mu w czasie udzielania informacji lub przewidywanych odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych,
- prawie dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania,
- dobrowolności albo obowiązku podania danych, a jeżeli taki obowiązek istnieje, o jego podstawie prawnej.
Wyżej wymienione informacje mogą zostać podane w szczególności poprzez widoczny zapis na karcie meldunkowej lub w innym dokumencie udostępnianym klientowi lub ustnie, przez wyznaczonego pracownika jednostki organizacyjnej.
Część III – Postanowienia końcowe
§ 1
Nieprzestrzeganie zasad ochrony danych osobowych grozi odpowiedzialnością karną wynikającą z art. 49-54a ustawy o ochronie danych osobowych.
§ 2
W sprawach nieuregulowanych niniejszym dokumentem, znajdują zastosowanie przepisy ustawy
o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych.
§ 3
Niniejszy dokument wchodzi w życie z dniem 15 marca 2015 roku.
INSTRUKCJA ZARZĄDZANIA SYSTEMEM INFORMATYCZNYM SŁUŻĄCYM DO PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
W „ABP PODHALE SP. Z O.O.”
I – Część ogólna
§ 1
Zgodnie z art.. 39a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 1997 Nr 133 poz. 883 z późn. zm.) oraz z § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz.U. z 2004 r. Nr 100, poz. 1024), ustanawia się „Instrukcję zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych”.
§ 2
Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o:
- ustawie – należy przez to rozumieć ustawę, o której mowa w §1 niniejszej części
- rozporządzeniu – należy przez to rozumieć rozporządzenie, o którym mowa w § 1 niniejszej części
- jednostce organizacyjnej – należy przez to rozumieć ABP Podhale Sp. z o.o., posługującą się numerem KRS: 275665, jako Administratora Danych Osobowych (ADO) reprezentowanego przez zarząd
- ASI – należy przez ro rozumieć Administratora Systemu Informatycznego w rozumieniu § 3 niniejszej części
- Instrukcji – należy przez to rozumieć niniejszy dokument
- Polityce Bezpieczeństwa – należy przez to rozumieć przyjęty do stosowania w jednostce organizacyjnej dokument zatytułowany „Polityka Bezpieczeństwa w ABP Podhale Sp. z o.o.”
- Użytkowniku - należy przez to rozumieć osobę upoważnioną do przetwarzania danych osobowych w systemie informatycznym w drodze upoważnienia, o jakim mowa w części II § 4 Polityki Bezpieczeństwa
- systemie informatycznym – należy przez to rozumieć system informatyczny, w którym przetwarzane są dane osobowe w jednostce organizacyjnej.
§ 3
ASI wyznaczony jest przez ADO drogą pisemnego upoważnienia. W przypadku nie wyznaczenia ASI, jego funkcję pełni osoba pełniąca funkcję ADO. Wzór upoważnienia ASI stanowi załącznik nr 1 do niniejszego dokumentu. ASI jest również zobowiązany do podpisania oświadczenia, stanowiącego załącznik nr 4 do Polityki Bezpieczeństwa
§ 4
ASI jest odpowiedzialny za przestrzeganie zasad bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych
w zakresie systemy informatycznego służącego do tego celu. Do obowiązków ASI należy także kontrola przepływu informacji pomiędzy systemem informatycznym a siecią publiczną oraz kontrola działań inicjowanych z sieci publicznej i systemu informatycznego. Obowiązkiem ASI jest również zabezpieczenia sprzętu komputerowego przed nieuprawnionym dostępem oraz przeprowadzanie analizy ryzyka uwzględniającej realne zagrożenia dla systemu informatycznego.
§ 5
Zgodnie z rozporządzeniem, uwzględniając fakt, że użytkowany w jednostce organizacyjnej system informatyczny służący do przetwarzania danych osobowych jest połączony z siecią Internet, wprowadzi się wysoki pozom bezpieczeństwa.
II – Część szczegółowa
§ 1
Procedury nadawania uprawnień do przetwarzania danych i rejestrowania tych uprawnień w systemie informatycznym określa się w sposób następujący:
- użytkownik zamierzający przetwarzać dane osobowe, po uzyskaniu upoważnienia stanowiącego załącznik nr 3 do Polityki Bezpieczeństwa, oraz podpisaniu oświadczenia stanowiącego załącznik nr 4 do Polityki Bezpieczeństwa, składa ustnie wniosek do ASI
o nadanie identyfikatora i hasła w celu umożliwienia wykonywania przetwarzania danych osobowych w systemie informatycznym, ASI zobowiązany jest niezwłocznie przydzielić użytkownikowi identyfikator i hasło. Podanie użytkownikowi hasła nie może nastąpić
w sposób umożliwiający zapoznanie się z nim osobom trzecim. - W przypadku wygaśnięcia przesłanek uprawniających użytkowania do przetwarzania danych osobowych, w szczególności cofnięcia upoważnienia , stanowiącego załącznik nr 3 do Polityki Bezpieczeństwa, ASI zobowiązany jest do dopełnienia czynności uniemożliwiających ponowne wykorzystanie identyfikatora użytkownika, którego uprawnienia wygasły.
§ 2
Stosuje się następujące metody oraz środki uwierzytelniania, a także procedury związane z ich zarządzaniem i użytkowaniem:
- Hasło składa się, z co najmniej 8 znaków, zawiera małe i wielkie litery oraz cyfry lub znaki specjalne
- Osobą odpowiedzialną za przydział identyfikatora i pierwszego hasła jest ASI
- Użytkownik po pierwszym zalogowaniu się do systemu jest zobowiązany do zmiany hasła, jest również zobowiązany do zmiany hasła, co każde 30 dni
- Użytkownik jest zobowiązany do zabezpieczenia swojego hasła przed nieuprawnionym dostępem do osób trzecich.
§ 3
Stosuje się następujące procedury rozpoczęcia, zawieszenia pracy przeznaczone dla użytkowników systemu:
- W celu zalogowania do systemu informatycznego, użytkownik podaje swój identyfikator oraz hasło
- System jest skonfigurowany w taki sposób, aby po okresie 30 minut bezczynności uruchamiany był wygaszacz ekranu. Do ponownego wznowienia pracy konieczne jest ponowne zalogowanie się przy użyciu identyfikatora i hasła
- Po zakończeniu pracy użytkownik jest zobowiązany do wylogowania się, a następnie do wyłączenia komputera.
§ 4
Stosuje się następujące procedury tworzenia oraz przechowywania kopii zapasowych zbiorów danych oraz programów i narzędzi programowych służących do ich przetwarzania:
- Kopia pełna przetwarzanych danych osobowych wykonywana każdego miesiąca
- Wykonane kopie zapasowe przechowuje się na pamięci przenośnej (pendrive), odpowiednio zabezpieczonej przestrzeni na wydzielonych serwerach lub na nośnikach CD\DVD, nośniki zawierające kopie zapasowe są przechowywane w szafie zamykanej na klucz, do której dostęp posiada wyłącznie ASI lub w sytuacji wyjątkowej, osoba przez niego wyznaczona. Kopie zapasowe przechowywane są w szafie pancernej w pomieszczeniu właściwym dla zarządu spółki będącej ADO.
§ 5
Elektroniczne nośniki informacji zawierające dane osobowe przechowywane są w szafach zamykanych na klucz, do których dostęp ma jedynie ASI oraz, w sytuacjach wyjątkowych, osoba przez niego wyznaczona, dane są przechowywane przez okres, w który istnieją przesłanki do ich przetwarzania, po ustaniu przesłanek do przetwarzania, dane musza zostać usunięte w sposób uniemożliwiający ich odtworzenie
Sprzęt komputerowy, na którego dyskach twardych zawarte są dane osobowe, przechowywany jest w obszarze przetwarzania danych osobowych, w pomieszczeniach zabezpieczonych zgodnie
z załącznikiem nr 1 do Polityki Bezpieczeństwa
§ 6
System informatyczny zabezpiecza się przed działaniem oprogramowania, którego celem jest uzyskanie nieuprawnionego dostępy do tego systemu poprzez stosowanie specjalistycznego oprogramowania, o jakim mowa w lit. a niniejszego paragrafu:
- Oprogramowaniem antywirusowym stosowanym w jednostce organizacyjnej jest:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
- Użytkownikom nie wolno otwierać na komputerach, na których odbywa się przetwarzanie danych osobowych, plików pochodzących z niewiadomego źródła bez zgody ASI
- Za wdrożenie i korzystanie z oprogramowania antywirusowego, określonego w lit. a oraz oprogramowania firewall, odpowiada ASI
§ 7
Odnotowanie informacji o odbiorcach, którym dane osobowe zostały udostępnione, dacie i zakresie tego udostępnienia (z wyłączeniem osób, których dane dotyczą, osób posiadających upoważnienie do przetwarzania danych, organów państwowych lub organów samorządu terytorialnego, którym dane są udostępniane w związku z prowadzonym postepowaniem), odbywa się poprzez zapisane tej informacji w utworzonym na dysku twardym komputera pliku dotyczącym danej osoby, zgodnie z systemem zapisywania informacji opisanym, w § 12 niniejszej części.
§ 8
Stosuje się następujące procedury wykonywania przeglądów i konserwacji systemów oraz nośników informacji służących do przetwarzania danych:
- ASI raz na 3 miesiące wykonuje generalny przegląd systemu informatycznego, polegający na ustaleniu poprawności działania tych jego elementów, które są niezbędne do zapewnienia realizacji funkcji wynikających z niniejszej Instrukcji
- W przypadku stwierdzenia przez ASI nieprawidłowości w działaniu elementów systemu opisanych w lit. a niniejszego paragrafu podejmuje on niezwłocznie czynności zmierzające do przywrócenia ich prawidłowego działania
- Jeżeli do przywrócenia prawidłowego działania systemu niezbędna jest pomoc podmiotu zewnętrznego, wszelkie czynności na sprzęcie komputerowym dokonywane w obszarze przetwarzania danych osobowych, powinny odbywać się w obecności ASI lub w sytuacji wyjątkowej – osoby przez niego wyznaczonej
§ 9
System informatyczny służący do przetwarzania danych osobowych jest zabezpieczony przed utratą danych spowodowaną awarią zasilania lub zakłóceniami w sieci zasilającej poprzez stosowanie
- komputerów przenośnych wyposażonych w własne źródło zasilania
- zewnętrznego serwera w celu zapisywania danych
- listew przepięciowych, połączonych pomiędzy siecią zasilającą a komputerami
§ 10
Osoba użytkująca komputer przenośny zawierający dane osobowe zachowuje szczególną ostrożność podczas jego transportu, przechowywania i użytkowania poza obszarem przetwarzania danych osobowych, w tym dodatkowo zabezpiecza hasłem pliki lub foldery zawierające dane osobowe.
§ 11
Urządzenia dyski lub inne elektroniczne nośniki informacji, zawierające dane osobowe, przeznaczone do:
- likwidacji – pozbawia się wcześniej zapisu tych danych, a w przypadku, gdy nie jest to możliwe, uszkadza się w sposób uniemożliwiający ich odczytanie
- przekazania podmiotowi nieuprawnionemu do przetwarzania danych – pozbawia się wcześniej zapisy tych danych w sposób uniemożliwiający ich odzyskanie albo naprawia się je pod nadzorem ASI
§ 12
Dla każdej osoby, której dane są przetwarzane, system informatyczny służący do przetwarzania danych osobowych (z wyjątkiem systemów służących do przetwarzania danych osobowych ograniczonych wyłącznie do edycji tekstu w celu udostępnienia go na piśmie) zapewnia odnotowanie:
- daty pierwszego wprowadzenia danych do systemu (automatycznie)
- identyfikatora użytkownika wprowadzającego dane osobowe do systemu (automatycznie)
- źródła danych (jedynie w przypadku zbierania danych nie od osoby, której dotyczą)
- informacji o odbiorcach w rozumieniu art. 7 pkt 6 ustawy o ochronie danych osobowych
- sprzeciwu, o którym mowa w art. 32 ust 1 pkt 8 ustawy o ochronie danych osobowych
§ 13
Dla każdej osoby, której dane osobowe są przetwarzane system informatyczny, zapewnia sporządzanie i wydrukowanie raportu zawierającego w powszechnie zrozumiałej formie informacje, o których mowa w § 12 lit. a-e.
§ 14
Stosuje się następującą procedurę w przypadku stwierdzenia naruszenia zasad bezpieczeństwa systemu informatycznego:
- w przypadku stwierdzenia przez użytkownika naruszenia zabezpieczeń przez osoby nieuprawnione jest on zobowiązany niezwłocznie poinformować o tym fakcie ASI
- ASI jest zobowiązany niezwłocznie podjąć czynności zmierzające do ustalenia przyczyn naruszeń zasad bezpieczeństwa i zastosować środki uniemożliwiające ich naruszenie
w przyszłości
§ 15
Usuwanie danych osobowych utrwalonych na nośnikach elektronicznych następuje poprzez powierzenie tych nośników w celu usunięcia zapisanych na nich danych wyspecjalizowanej w tej dziedzinie firmie informatycznej, lub poprzez nadpisanie usuwanych informacji przez ASI w taki sposób, by nie istniała możliwość ich ponownego odczytania. W celu usunięcia danych zapisanych na elektronicznych nośnikach ASI może dokonać ich fizycznego uszkodzenia w taki sposób, by nie istniała możliwość odtworzenia zapisanych na nich danych
III – Postanowienia końcowe
§ 1
W sprawach nieuregulowanych niniejszą Instrukcją, znajdują zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 1997 Nr 133 poz. 883 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r.
w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych
i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz.U. z 20014 r Nr 100, poz. 1024).
§ 2
Niniejszy dokument wchodzi w życie z dniem 15 marca 2016 roku.